Tööandja bränding - maagiline sõnapaar
Mida enam ma püüan selle sõnapaari sisusse süüvida, seda segasemaks asi läheb. Lootuses asjasse selgust saada käisin seminaril „Tööandja kui atraktiivne kaubamärk” ja ennäe - pooled esinejad keskendusid hoopistükkis teemale, milliseid värbamiskanaleid kasutades ja töökuulutusi tehes leida endale uusi töötajaid. Mina aga ootasin just seda, mida ikkagi enne ja pärast teha - et ei peaks inimesi tikutulega taga otsima?
Jane Oblika, Eesti Reklaamiagentuuride Liidu presidendi sõnul on hea töökuulutus on oluline, aga on üks ja pigem toetav etapp tööandja brändiloos.
Huvitav oli K-Rautakesko uue kaupluse värbamiskampaania näide, kuidas väga hästi läbimõeldud ja ellu viidud värbamiskampaania võib olla asi iseenesest ja aidata luua tööandja brändingut. Aga sellega asi ei piirdu, sest olulisemad on kõik tegevused enne ja pärast – ehk sa ei saa kuulutuses välja käia katteta lubadusi ja töölepingu sõlmimisega lugeda missiooni lõpetatuks. Värbamismaine peab kajastuma kõiges, mida sa teed ja ei tohiks tahta välja paista teistsugune, kui sa tegelikult oled.
„Kuidas saada hinnatud tööandjaks” teemat puudutas kõige otsesemalt Tiina Saar CV - Onlinest. Mõned nopped tema antud soovitustest:
* Otsi üles enda tugevused tööandjana ja püüa leida endasuguseid, sest sarnane tõmbab sarnast. Tee nii, et inimestel oleks ettevõttes hea olla! Uuringu kohaselt oli noorte puhul kõige tähtsam keskkond. Skype’i kontoris on näiteks keset kontorit saun, kust saab jälgida ümberringi töötavaid kolleege, on tasuta hommikusöök, lõunasöök, õdus chillimisnurgake siin ja veel õdusam chillimisnurgake seal. Ja koht lemmikloomadele! :-)
* Muuda tööle võtmise protsess eriliseks ja eetiliseks (siinkohal oli ta valmis andma ca 10 konkreetset ideed ja miks mitte sel teemal Tiina Saarega kontakteeruda?)
Üldiselt jäi tunne, et tööandja brändingu teema on – vähemalt Eesti kontekstis küll- toores. PARE tänavuaastase juhtimiskonverentsi peaesinejaks on Employer Brand kontseptsiooni looja Simon Barrow, kes tutvustab tööandja brändi võimalusi töötajate värbamisel ja nende sidususe, pühendumuse ja rahulolu tõstmisel. Äkki saab seal targemaks?
Kui nüüd lähtuda praegusest seisust, et oleme atraktiivsete tööandjate reas 3. kohal- mida me oleme iseenese tarkusest teinud, et see nii on juhtunud? Tundub, et hulk pealtnäha väikesi ja mõttetuid tegevusi võibki moodustada ühe suure, mis loeb.
Kristi
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar