teisipäev, 30. jaanuar 2007

Oluline on tunne millega inimene ettevõttest lahkub

Kuulen pidevalt personalitöötajaid arutlemas üsna moodsatel teemadel, mis tänapäeva
personalijuhtimises on hädavajalikud ja möödapääsmatud: tööandja bränding, tööandja
turundus, motivatsiooniskeemid (süsteemid), talentide juhtimine. Selge see, et need on väga
olulised valdkonnad, eriti veel organisatsioonis, kus soovitakse parimaid töötajaid oma
ettevõttesse tööle saada ja neid tööl hoida.

Ei maksa unustada lihtsaid asju! Suurt rolli tööandja maine kujundamisel mängib see, kuidas
me käitume ettevõttest lahkuvate inimestega. See on ju normaalse arengu tunnus, et inimesed
tulevad tööle ja lahkuvad töölt. Miks on töötaja väärikas lahkumine nii oluline?
1. Inimene on ettevõttest lahkudes väga haavatav ja emotsionaalselt avatud (ka siis kui
lahkumine on parematele "jahimaadele" ja töötaja enda otsus). Seega on iga kolleegide poolt tehtud samm või öeldud sõna eriti oluline.
2. Juhi suhtumine lahkuvasse töötajasse peegeldub edaspidi selle inimese poolt antavas
hinnangus terve ettevõtte kohta. Juhid peaksid suhtuma igasse lahkujasse positiivselt
ja avatult. Kibestumine ja edasised mured uue inimese otsimisel las jäävad tulevikku.
3. Lahkuvad töötajad on kas positiivse või negatiivse imago kandjad. "Suust suhu" reklaamiga
teeb tavaliselt oluliselt rohkem, kui meedias kirjutatud kirjatükkidega.

Mida on oluline meeles pidada, kui töötaja lahkub?
1. Uuri järgi, kas töötaja on huvitatud lahkumispeost, või laiemast teavitusest tema
lahkumisega seoses. Inimesed on väga erinevad ja inimese soove selles osas võiks arvestada,
et mitte panna teda ebamugavasse olukorda.
2. Ettevõte poolne kingitus või meene on alati kasulik, kuid ole ettevaatlik, mis meenet
kingid (pea silmas, et lahkuv inimene, eriti ettevõtte algatusel võib igast kingist lugeda
välja tagamõtte)
3. Hoia alati ka tulevikuks "uksed lahti". On palju juhuseid, kus käiakse paar aastat ära ja
tullakse tagasi. Tee kõik selleks, et inimene sooviks tagasi tulla.
4. Informatsioon lahkuvate töötajate kohta võiks olla ettevõtte siseselt pidevalt saadaval,
siis on teada ka need lahkunud töötajad, kes ei ole tahtnud suuremat teavitamist ja hoiame ära palju segadust.

Motiveerime siis mitte ainult olemasolevaid töötajaid, vaid ka neid, kes on otsustanud meie
juurest lahkuda. See on parim mainekujundus töötajat väärtustavale tööandjale.

Irene

Kommentaare ei ole: